Blog Widget by LinkWithin
Terima kasih kerana datang ke blog ini. Blog ini sekadar perkongsian maklumat.. Kami tidak mempunyai hubungan secara langsung dengan pihak UiTM... Sekiranya anda ingin mendapatkan maklumat penting sila hubungi http://uitm.edu.my

Thursday, July 29, 2010

UiTM juara Liga IPT 2010

Tahniah , pasukan Universiti Teknologi Mara(UiTM) muncul juara edisi pertama Liga Bolasepak IPT 2010 selepas menumpaskan Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) 3-0 pada perlawanan akhir di Stadium UiTM Shah ALam, Ahad lalu.

UiTM berjaya membawa pulang wang tunai RM30,000 beserta piala pusingan Menteri Pengajian TInggi manakala UKM tempat kedua RM15,000 dan Politeknik Kota Bharu(PKB) tempat ketiga RM10,000. Ketua pasukan UiTM , Fahrul Razi terpilih sebagai pemain terbaik perlawanan. Read More...

Karnival TaHa@U di UiTM

Kelab TaHa@U hasil inisiatif Tabung Haji(TH) dan Betian Harian Sdn Bhd (BHSB) memperkenalkan Karnival TaHa@U yang akan menemui mahasiswa di UiTM SHah Alam pada 7 dan 8 Ogos 2010. Antara aktiviti ialah pameran dan jualan, kaunter TH, futsal, karaoke, sudut pidato, pencarian duta TaHa@U dan mencari harta karun.
Pertanyaan lanjut sila hubungi, Sabri Said 019-3376560
- Berita Harian Read More...

Saturday, July 24, 2010

Majlis pelancaran V.O.G.U.E Sukarelawan

Majlis Pelancaran Voluntary Group for everyone (V.O.G.U.E) akan diadakan pada :-

Tarikh :- 1 Ogos 2010
Masa :- 8.00 pg - 6.00 ptg
Tempat :- Universiti Teknologi Mara (UiTM) SHah Alam

Dirasmikan oleh :- Y.A.B Tan Sri Dato' Haji Muhyiddin bin Mohd Yassin - Timbalan Perdana Menteri Malaysia

Acara Karnival :-
--> Pameran & Sukaneka oleh PROSTAR
--> Persembahan oleh Artis-Artis Jemputan
--> Kempen Derma Darah
--> Maskot Upin & Ipin oleh Les' Copaque
--> Promosi-promosi Syarikat Telekomunikasi
--> Ahli MyTV3 dan Wanita Hari Ini
--> Bengkel oleh IIM, KKM, PBSM, MAKN, PGPO, PDRM & lain-lain
--> Sokongan kepada GAZA, Palestin
--> Julan barangan VOGUE

Untuk keterangan lanjut , hubungi :-
Biro SUKARELAWAN, Pergerakan Puteri UMNO
Suite 2 Aras 5 Menara Dato' Onn, Jalan Sultan Ismail
50480 Kuala Lumpur
Tel :- 03-40413900 Fax :- 03-40413779 Read More...

Friday, July 23, 2010

UiTM Biggest PC Fair & Book Fair

Dapat info mengenai PC Fair dan Book Fair terbesar di UiTM
Tempat :- Dewan Annexe, UiTM Shah Alam
Tarikh :- 26 - 28 Julai 2010
Masa : 10 pagi - 8.00 malam
Antara aktiviti disediakan.
-Lucky draw
-Diskaun sehingga 50%
-Lelongan bermula dari RM1 termasuk laptop dan pendrive


Mereka yang berhampiran tu datanglah beramai-ramai ye Read More...

Monday, July 12, 2010

18 Universiti Terima Penarafan Cemerlang

PUTRAJAYA: Tujuh institusi pengajian tinggi awam dan 11 dari swasta menerima pengiktirafan cemerlang menerusi Sistem Penarafan Institusi Pengajian Tinggi (SETARA) 2009.

Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin ketika mengumumkanperkara itu berkata, IPT awam yang menerima pengiktirafan itu ialah Universiti Islam Antarabangsa, Universiti Kebangsaan Malaysia, Universiti Malaya, Universiti Putra Malaysia, Universiti Sains Malaysia, Universiti Teknologi Malaysia dan Universiti Teknolog Mara.

IPT swasta yang terpilih pula ialah Universiti Multimedia, Universiti KualaLumpur, Universiti Teknologi Petronas, Sunway Universiti Kolej, Curtin Universiti Teknologi Kampus Sarawak, Monash Universiti Kampus Sunway, Taylor's Universiti Kolej, International Medical University, Swinburne Universiti Teknologi Kampus Sarawak, Universiti Nottingham Kampus Malaysia serta Management and Science Universiti.

Sebanyak 25 universiti dan kolej universiti iaitu 14 swasta dan 11 awam pula menduduki tahap sangat baik manakala empat kolej universiti swasta pula menduduki tahap baik, katanya kepada pemberita di sini pada Isnin.

"Bagaimanapun kali ini tiada universiti dan kolej universiti yang mencapai tahap terbilang," kata Mohamed Khaled.

Beliau berkata, hasil penarafan SETARA itu akan digunakan sebagai input oleh Kementerian Pengajian Tinggi dalam menetapkan dasar-dasar pendidikan tinggi yang bersesuaian.

Mohamed Khaled berkata, IPT awam dan swasta yang mencapai tahap cemerlang boleh menerima tajaan kerajaan pelajar dalam dan luar negara, selain boleh memohon dan menerima jumlah geran penyelidikan yang disediakan oleh kerajaan dan layak untuk mendapatkan status universiti penyelidikan serta menambah bilangan program pelajar pra dan pasca siswazah.

Kelebihan lain bagi IPT swasta ialah diberi kelonggaran dan pengecualian dalam beberapa perkara antaranya daripada memohon permit mengajar dan dikecualikan daripada mendapat kelulusan daripada kementerian dalammenetapkan gaji pensyarah antarabangsa. "Kadar yuran pengajian dikecualikan daripada mendapat kelulusan daripada kementerian dan diberi kelulusan mengambil pelajar antarabangsa secara automatik," katanya. - BERNAMA

- Tahniah kepada semua IPT yang berjaya. UiTM juga tergolong dalam penarafan cemerlang tu. Cayalah Read More...