Blog Widget by LinkWithin
Terima kasih kerana datang ke blog ini. Blog ini sekadar perkongsian maklumat.. Kami tidak mempunyai hubungan secara langsung dengan pihak UiTM... Sekiranya anda ingin mendapatkan maklumat penting sila hubungi http://uitm.edu.my

Saturday, June 18, 2011

UiTM, UEL tubuh pusat kewangan Islam

BAGI melebarkan sokongan terhadap keperluan pendidikan perniagaan Islam, Arshad Ayub Graduate Business School (AAGBS) bersama Fakulti Pengurusan Perniagaan Universiti Teknologi Mara (UiTM) menandatangani memorandum persefahaman (MoU) dengan University of East London (UEL), United Kingdom, baru-baru ini.

Persefahaman ini bertujuan menjalin kerjasama kedua-dua pihak dalam penawaran program siswazah peringkat sarjana dan doktor falsafah selain menubuhkan Pusat Kewangan Islam di Dubai.

Mereka turut memulakan program pembangunan profesional lanjutan dalam bidang kewangan dan perbankan Islam tidak lama lagi.

Naib Canselor dan Ketua Pegawai Eksekutif UEL, Prof Patrick McGhee, berkata kerjasama itu membantu kedua-dua institusi menyediakan program perniagaan Islam bertaraf antarabangsa.


Beliau berkata, permintaan tinggi terhadap pendidikan perniagaan Islam membuktikan sektor itu mampu berkembang pantas bagi melahirkan golongan profesional yang mempunyai kepakaran dalam bidang itu.

- HMetro

0 comments: