Blog Widget by LinkWithin
Terima kasih kerana datang ke blog ini. Blog ini sekadar perkongsian maklumat.. Kami tidak mempunyai hubungan secara langsung dengan pihak UiTM... Sekiranya anda ingin mendapatkan maklumat penting sila hubungi http://uitm.edu.my

Friday, April 16, 2010

UiTM tidak pernah lantik ejen pengambilan pelajar

HAH ALAM 16 April - Universiti Teknologi Mara (UiTM) tidak pernah melantik mana-mana ejen bagi memproses atau membawa masuk pelajar untuk melanjutkan pengajian ke Institusi Pengajian Tinggi Awam (IPTA) itu.

Naib Canselor UiTM, Datuk Prof. Dr. Sahol Hamid Abu Bakar berkata, universiti itu tidak perlu melantik ejen pengambilan pelajar kerana kemasukan dibuat menerusi permohonan terus melalui UiTM atau Unit Pusat Universiti (UPU).

Beliau berkata demikian di sini hari ini ekoran maklumat yang diterima melalui kiriman emel daripada seorang mangsa yang mendakwa ditawarkan pengajian di UiTM oleh sebuah ejen dan memerlukannya membayar RM500 sebagai deposit.

Dr. Sahol memberitahu pemberita di sini, UiTM menerima banyak panggilan telefon daripada orang ramai sejak 10 April lepas yang ingin mengetahui kesahihan mengenai ejen yang mendakwa dilantik oleh universiti itu bagi proses pengambilan pelajar.

Beliau berkata, seterusnya pada Selasa lepas, seorang pengadu menghubungi UiTM dan mendakwa telah ditawarkan melanjutkan pengajian di universiti itu oleh ejen terbabit yang berpusat di Seremban 2, Negeri Sembilan. - Bernama


-

Macam-macam cara penipuan sekarang ni...

0 comments: