Blog Widget by LinkWithin
Terima kasih kerana datang ke blog ini. Blog ini sekadar perkongsian maklumat.. Kami tidak mempunyai hubungan secara langsung dengan pihak UiTM... Sekiranya anda ingin mendapatkan maklumat penting sila hubungi http://uitm.edu.my

Wednesday, July 22, 2009

UiTM Permatang Pauh pula kena H1N1

Kalau sebelum ni UiTM Lendu, Pahang terpaksa dikuarantin dan pelajar diarah pulang kini UiTM Pulau Pinang pula mengalami masalah sama.


PULAU PINANG: Universiti Teknologi Mara (UiTM) Kampus Permatang Pauh dekat sini ditutup selama tujuh hari mulai hari ini selepas 10 pelajarnya disahkan dijangkiti Influenza A (H1N1).

Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan, Kebajikan dan Alam Sekitar negeri, Phee Boon Poh berkata semua pelajar yang dikesan positif itu sedang menerima rawatan di Hospital Seberang Jaya.

"Semua mereka berada dalam keadaan stabil selepas mendapat rawatan awal manakala 200 lagi pelajar yang mengalami simptom selesema diarah menjalani kuarantin di asrama dan rumah," katanya pada satu persidangan akhbar di sini hari ini.

Beliau berkata arahan penutupan sertamerta kampus itu dikeluarkan oleh Kementerian Kesihatan pagi ini bagi mengelak penularan wabak berkenaan.

"Arahan penutupan selama seminggu itu wajar bagi mengelak 5,000 pelajar yang menuntut di UiTM berkenaan dijangkiti wabak H1N1," katanya.

Phee berkata orang ramai tidak perlu bimbang kerana semua langkah pencegahan dan Prosedur Operasi Standard (SOP) sudah diambil.

Sementara itu tinjauan Bernama di kampus UiTM itu tengah hari ini mendapati kebanyakan pelajar sudah mula meninggalkan asrama untuk pulang ke rumah masing-masing. BERNAMA


Lepas ni UiTM mana pula.. Ooo pohon dijauhkan.. Harap-harap tiada lagi pelajar UiTM yang terkena jangkitan wabak H1N1 ni..

0 comments: